Μουσείο Μπενάκη - Προβολή Συλλογών & Δράσεων

Λεπτομέρειες:

Η Honest Partners έχει αναλάβει την υλοποίηση των παρακάτω τμημάτων του έργου:
Τμήμα Β. Σχεδιασμός εφαρμογών για την ανάδειξη συλλογών του Μουσείου Μπενάκη Ι: Εργαστήρι Γιάννη Παππά, Κινέζικη Συλλογή, Ελληνικά Κοσμήματα, Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Τμήμα Γ. Σχεδιασμός εφαρμογών για την ανάδειξη συλλογών του Μουσείου Μπενάκη ΙΙ: Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου - Γκίκα, Συλλογή Παιχνιδιών και Παιδικής Ηλικίας, Ελληνική Ιστορία.
Τμήμα Ε. Υπηρεσίες καλλιτεχνικής φωτογράφισης και ψηφιοποίησης αντικειμένων.

Σχεδιασμός εφαρμογής για το Εργαστήρι Γιάννη Παππά

Με την αξιοποίηση των έργων του Γιάννη Παππά και επιλεγμένου υλικού από το προσωπικό φωτογραφικό του αρχείο, η εφαρμογή θα παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να γνωρίσει τον καλλιτέχνη και την καλλιτεχνική του δημιουργία με γλαφυρό, διηγηματικό και φιλικό τρόπο, σε τρεις μεγάλες θεματικές: Η μελέτη του έφιππου (- αφορμή για την παρουσίαση της διαδικασίας παραγωγής ενός έργου γλυπτικής), η περίοδος της Αιγύπτου (- αφορμή για τη μελέτη προσώπων και πορτραίτων), και η Μητέρα (- αφορμή για τη διαπραγμάτευση της έννοιας της μητέρας με το παιδί).
Στόχος της εφαρμογής είναι να φωτίσει τομείς ιδιαίτερου ενδιαφέροντος της δραστηριότητάς του και να εξοικειώσει το κοινό με τον τρόπο ανάπτυξης των καλλιτεχνικών του επιλογών.

Σχεδιασμός εφαρμογής για την Συλλογή Κινέζικης Τέχνης

Στόχος της εφαρμογής είναι να παρουσιάσει με διαδραστικό, ελκυστικό και καινοτόμο τρόπο ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 700 αντικειμένων μιας από τις σημαντικότερες συλλογές κινέζικης τέχνης, η οποία, προς το παρόν, δεν βρίσκεται σε έκθεση. Οι εικόνες των αντικειμένων και οι πληροφορίες που τα συνοδεύουν θα ενταχθούν σε ένα είδος χρονολογίου / θεματολογίου: ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να πλοηγείται στο υλικό του ενδιαφέροντός του και να διαμορφώνει συνολική εικόνα για τη χρονική περίοδο ή τη θεματογραφία που καλύπτουν τα αντικείμενα της συλλογής.Το περιεχόμενο της εφαρμογής θα είναι δυναμικό και θα αντλείται από μια βάση δεδομένων, η διαχείριση της οποίας θα γίνεται από το Μουσείο Μπενάκη μέσα από το εργαλείο διαχείρισης της εφαρμογής.

Σχεδιασμός εφαρμογής για τις Συλλογές Κοσμημάτων

Επανασχεδιασμός παλαιότερης off-line εφαρμογής πολυμέσων ώστε να λειτουργεί ταυτόχρονα σαν εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό εργαλείο, αλλά και σαν μια διαφορετική απόδοση του έντυπου επιστημονικού καταλόγου, με εναλλακτικούς «τρόπους ανάγνωσης» και επεξηγήσεις. Το χρονικό εύρος, η ποικιλία των ειδών, των τεχνικών κατασκευής, των πολύτιμων και ημιπολύτιμων υλικών, καθώς και το πλούσιο θεματικό ρεπερτόριο, θα δώσουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να ανακαλύψει περισσότερες πληροφορίες για τη φύση του ελληνικού κοσμήματος μέσα στο χρόνο.Στο πλαίσιο του έργου θα αναπτυχθεί ένα εργαλείο που θα δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής των επισκεπτών με προσωπικές αναμνήσεις τους, η οποία θα εξασφαλίζεται με το Benaki user ID που θα αποκτά ο επισκέπτης, δηλαδή με την προσωποποίηση του χρήστη. Έτσι θα συγκροτούνται ιστορίες με αφορμή ένα κόσμημα. Οι ιστορίες αυτές θα έχουν τη μορφή σύντομου κειμένου, εικόνας με κείμενο ή video ή ηχητικό απόσπασμα (digital story telling) που θα αποστέλλει ο χρήστης. Η προτεινόμενη ιστορία θα ελέγχεται από το αρμόδιο προσωπικό του Μουσείου και στη συνέχεια θα αναρτάται σε ειδικό χώρο στο διαδικτυακό τόπο του Μουσείου.

Σχεδιασμός εφαρμογής για τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Μουσείου

Η εφαρμογή σκοπεύει α) στη διάθεση εκπαιδευτικού υλικού που προορίζεται για την προετοιμασία της επίσκεψης των σχολικών τάξεων στο Μουσείο, β) στη δημιουργία online θεματικών παρουσιάσεων / εκπαιδευτικών προγραμμάτων και γ) στη διαχείριση και παρουσίαση υλικού που παράγεται κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους χώρους του Μουσείου. Στόχος της εφαρμογής είναι να δώσει στο επιστημονικό προσωπικό του Μουσείου τη δυνατότητα να διαχειρίζεται το εκπαιδευτικό υλικό στο περιβάλλον ενός κατάλληλου συστήματος, να συντάσσει πρότυπες (θεματικές) παρουσιάσεις και να αναθεωρεί, να παραμετροποιεί ή να εμπλουτίζει το περιεχόμενό τους.

Σχεδιασμός εφαρμογών για την Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Επανασχεδιασμός της off-line εφαρμογής πολυμέσων «Ο Ν. Χατζηκυριάκος-Γκίκας και η Γενιά του ‘30» από την οποία συγκροτούνται δύο διακριτές διαδικτυακές εφαρμογές.

«Τα σχέδια του Ghika»

Η ενότητα συνθέτει μία όσο το δυνατόν αντιπροσωπευτικότερη εικόνα του σχεδιαστικού του έργου, με χαρακτηριστικά δείγματα από κάθε εποχή, θέμα και τεχνοτροπία του καλλιτέχνη. Μέσα από τους θεματικούς άξονες που δημιουργήθηκαν —Τόποι και Σταθμοί (Παρίσι – Αθήνα – Ύδρα – Κέρκυρα – Λονδίνο) / Περιηγήσεις και Ταξίδια (Ελλάδα – Εξωτερικό) / Άνθρωπος και Φύση (Μορφές και Γυμνά – Αρχαία & Μυθολογικά – Εικονογραφήσεις & Εκδόσεις – Στοιχεία της Φύσης)— προβάλλονται άγνωστες όψεις της προσωπικότητας του Γκίκα και αναπλάθονται σημαντικές εμπειρίες και πηγές της καλλιτεχνικής του έμπνευσης. Η παρουσίαση αξιοποιεί αρχειακό υλικό (προσωπικές φωτογραφίες, σημειώσεις και κείμενα του Γκίκα ή άλλων) και περίπου 600 σχέδια και επιλεγμένες ελαιογραφίες, στοιχειοθετώντας για τον επισκέπτη ένα δημιουργικό, διερευνητικό  περιβάλλον διάδρασης.

«Ο Ν. Χατζηκυριάκος-Γκίκας και η γενιά του ‘30»

Έξι διασυσχετιζόμενα χρονολόγια σκιαγραφούν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της γενιάς του Γκίκα, σε διάφορους τομείς της καλλιτεχνικής παραγωγής («Εικαστικές τέχνες 1917-1993», «Αναφορά στην Αρχιτεκτονική 1910-1990», «Τα Ελληνικά γράμματα 1920-1990», «Πολιτικές εξελίξεις 1917-1977», «Φωτογραφικοί σταθμοί 1920-1990», «Το ελληνικό θέατρο στον 20ό αιώνα»), αλλά και το ευρύτερο πλαίσιο των ιστορικών εξελίξεων στην Ελλάδα του 20ού αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό, ενσωματώνονται η «Προσωπογραφία του Ν.Χ. Γκίκα», που αφορά στη βιογραφία του και το σύνολο των θεωρητικών κειμένων του, και η ενότητα «Στο εργαστήριο του Ν.Χ. Γκίκα», που οργανώνει το σύνολο της καλλιτεχνικής παραγωγής και της εκθεσιακής του δραστηριότητας.

Σχεδιασμός εφαρμογής «Ένα έργο ψάχνει για τίτλο»

Αναθεώρηση και επανασχεδιασμός του online εκπαιδευτικού παιχνιδιού το οποίο λειτουργεί στο διαδικτυακό τόπο του Μουσείου Μπενάκη (http://www.benaki.gr/index.asp?lang=gr&id=30401 ), με τον τίτλο «Παίξε με μια ζωγραφιά στην οθόνη σου».  Η αναθεωρημένη εκδοχή της εφαρμογής αυτής συνίσταται σε ένα αναβαθμισμένο παιχνίδι παρατήρησης, ανακάλυψης και δημιουργικής σύνθεσης, στο οποίο θα εναλλάσσεται το περιεχόμενο που κάθε φορά θα επιλέγει το Μουσείο: ένα κάθε φορά έργο από τις Συλλογές του Μουσείου (διάφορα είδη αντικειμένων - γλυπτά, κοσμήματα, υφάσματα, εργαλεία, κ.λπ.). Ο επισκέπτης λαμβάνει κατευθύνσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να παρατηρήσει τη συνθετική οργάνωση του έργου (σχηματισμούς, περιγράμματα, χρωματικές επιλογές, σχεδιαστικές λεπτομέρειες, επίπεδα, κ.λπ.), να αναγνωρίσει τις λεπτομέρειες της εικονογραφικής δομής και να ανακαλύψει στοιχεία του έργου στα οποία έχει στηρίξει ο δημιουργός την καλλιτεχνική ή κατασκευαστική του πρόταση.Η δημιουργική προσέγγιση των μουσειακών αντικειμένων θα διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των επισκεπτών, μικρών και μεγάλων, φυσικών και διαδικτυακών, και uα τους μυήσει σε μία επικοινωνιακή διαδικασία με το έργο τέχνης και γενικότερα με το μουσειακό έκθεμα, αλλά και με το ίδιο το Μουσείο.

Σχεδιασμός εφαρμογής «Μαθαίνω από τη Συλλογή Παιχνιδιών»

Με την αξιοποίηση τριών έντυπων εκδόσεων για τα παιχνίδια του Μουσείου («Το παιδί μέσα στον κύκλο του χρόνου», «Τα ελληνικά εμπορικά παιχνίδια κατά τον 20ο αιώνα - Από την οικοτεχνία στη βιομηχανική παραγωγή» και «Ευρωπαϊκά παιχνίδια στο Μουσείο Μπενάκη»), η εφαρμογή θα παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να εμβαθύνει στη γνώση του για τη Συλλογή Παιχνιδιών και Παιδικής Ηλικίας και να προσεγγίσει θέματα ειδικότερου ενδιαφέροντος.Το Μουσείο Μπενάκη εγκαινιάζει με τον τρόπο αυτό καινούργια προϊόντα εκπαιδευτικού/γνωσιακού ενδιαφέροντος που υποστηρίζονται από ποικίλες (σύνθετες ή απλές) αφηγήσεις. Οι αφηγήσεις αυτές επιχειρούν, με ελκυστικό τρόπο, να εισάγουν διάφορες κατηγορίες κοινού (παιδιά, νέους, άτομα γενικού ενδιαφέροντος, κ.ά.) στις επιστημονικές περιοχές όπου εντάσσονται τα ερμηνευτικά ζητήματα των ποικίλων μουσειακών αντικειμένων (αρχαιολογία, ιστορία, εικαστικές τέχνες, κοινωνική ανθρωπολογία, κ.λπ.), επιχειρούν, δηλαδή, να μιλήσουν διεξοδικά για τα αντικείμενα των συλλογών και το ιστορικό / πολιτισμικό context στο οποίο αναπτύχθηκαν.Η εφαρμογή σχεδιάζεται με στόχο να επεκταθεί σε όλες τις Συλλογές του Μουσείου ώστε να παρουσιάζει συστηματικά θέματα ειδικού ενδιαφέροντος και σύντομες επιστημονικές μελέτες, εμβαθύνοντας στη διαδικασία της μάθησης στο πλαίσιο της οποίας ο εξ αποστάσεως επισκέπτης αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές επεξεργασίες, συλλογή πληροφοριακών στοιχείων, και αλληλοσυσχετίσεις των δεδομένων με τρόπο αναλυτικό και με επαγωγικές διεργασίες.

Σχεδιασμός εφαρμογής «Χάρτινο θέατρο»

Από το υλικό της Συλλογής Παιχνιδιών και Παιδικής Ηλικίας δημιουργείται μία διαδραστική εφαρμογή που αναπαριστά το παιχνίδι του χάρτινου θεάτρου όπως το έπαιζαν τα παιδιά στην Ευρώπη του τέλους του 18ου και των αρχών του 19ου αιώνα.Η εφαρμογή αξιοποιεί έναν συνδυασμό δυνατοτήτων από την περιοχή του computer‐based interaction design και της θεατρικής performance με τη συνδρομή των παραδοσιακών αφηγηματικών μέσων. Στο πλαίσιο αυτό, διερευνούνται οι σχέσεις ανάμεσα στο είδος της δραματοποιημένης παράστασης και στο computer‐generated παιχνίδι ώστε να επιτραπεί στο χρήστη να γίνει παράγοντας δράσης και αποφάσεων για τους εικονικούς χαρακτήρες, και να ορίζει την αφηγηματική δομή, ως προς τη διάρκεια, τις ενέργειες, τους διαλόγους και τη γενικότερη σκηνοθεσία του έργου/παράστασης.Η εφαρμογή αντλεί τους στόχους της από τον ευρύτερο τομέα των παιχνιδιών-ρόλων και γενικότερα των εκπαιδευτικών παιχνιδιών σε εικονικά περιβάλλοντα. Βασικοί στόχοι της είναι α) η γνωριμία με ένα παιχνίδι παλαιότερης ιστορικής περιόδου και β) η δημιουργία ενός παιδαγωγικού περιβάλλοντος, με ζητούμενο οι γνώσεις και οι εμπειρίες που θα προσλαμβάνει ο παίκτης μέσα στο περιβάλλον της αναπαράστασης να αξιοποιηθούν και στο πραγματικό περιβάλλον.

Σχεδιασμός εφαρμογής για την “Ελληνική Ιστορία”

Με την αξιοποίηση αντικειμένων από τις Ελληνικές Συλλογές του Μουσείου από την αρχαιότητα και την εποχή της ρωμαϊκής κυριαρχίας ως τη μεσαιωνική περίοδο του Βυζαντίου, από την πτώση της Κωνσταντινούπολης, την περίοδο της φραγκικής και οθωμανικής κατοχής, ως την έκρηξη του Αγώνα της Ανεξαρτησίας στα 1821, και από την περίοδο της διαμόρφωσης του νέου ελληνικού κράτους ως το 1922, τη χρονιά εκείνη που σημαδεύει η Μικρασιατική Καταστροφή, η εφαρμογή θα παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να γνωρίσει την ελληνική ιστορία με γλαφυρό, διηγηματικό και φιλικό τρόπο. Στόχος της εφαρμογής είναι η ανάδειξη των ελληνικών συλλογών του Μουσείου και η αποτελεσματική και πληροφοριακή επιτόπια και εξ αποστάσεως περιήγηση σε αυτές, περιλαμβάνοντας εκτεθειμένο ή μη υλικό.

Η εφαρμογή θα αναλυθεί σε μια “πτυσσόμενη” γραφική κατασκευή που θα περιλαμβάνει:

  • Αντικείμενα από τις ελληνικές συλλογές του Μουσείου. Ο χρήστης εφαρμόζει πολύ-κριτηριακή αναζήτηση (χρόνος, ύλη, τεχνική, θέμα διακόσμησης, τόπος, κ.λπ.) και θεματική αναζήτηση.
  • Ένταξη και συσχετισμός των αντικειμένων σε Συγχρονικούς θεματικούς άξονες (οριζόντια διάσταση του Χρονολογίου).
  • Ένταξη και συσχετισμός των αντικειμένων σε Διαχρονικούς θεματικούς άξονες (κάθετη διάσταση του Χρονολογίου / άπτονται διαφόρων περιόδων και συλλογών του Μουσείου).
  • Ιστορικούς χάρτες.
  • Εκπαιδευτικό υλικό.
Κοινοποίηση:

Σχετικά Έργα:

Ευχαριστούμε για την εγγραφή

OK