RESPONSIVE VS ADAPTIVE WEB DESIGN
Πρόσφατα παρουσιάσαμε την προσέγγιση του Responsive Web Design (One size fits all? Don’t think so…) και τα πλεονεκτήματά της. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που προτείνουν μια διαφορετική στρατηγική για να κάνετε το website σας πιο ευέλικτο και mobile friendly.
Το αντίπαλο δέος ονομάζεται Adaptive Web Design (AWD) και είναι μια προσέγγιση που μέσω του server αναγνωρίζει του συσκευή του χρήστη και επιλέγει το αντίστοιχο template. Σε αυτή την περίπτωση, δεν προσαρμόζεται το περιεχόμενο στη συσκευή, αλλά προβάλλεται το αντίστοιχο template. Έτσι, οι σελίδες του ιστοτόπου φορτώνουν με μεγαλύτερη ταχύτητα και ενισχύεται η εμπειρία του χρήστη. Ωστόσο, το κόστος για την ανάπτυξη διαφορετικών προτύπων είναι σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με το RWD.
Crash Test
To Responsive Web Design (RWD) εγγυάται ότι η ιστοσελίδα σας θα εμφανιστεί στο κατάλληλο format χάρη σε ένα συγκεκριμένο κώδικα CSS. Με τον τρόπο αυτό οι αλλαγές στην ιστοσελίδα μεταφράζονται αυτόματα σε κάθε έκδοση εύκολα και γρήγορα. Αυτή η ευκολία στην επεξεργασία αλλά και την αναβάθμιση του περιεχομένου είναι και το σημαντικότερο πλεονέκτημα του RWD. Επιπλέον, η ευκολία εγγυάται και λιγότερη δουλειά από πλευράς developer, χαρακτηριστικό που μειώνει αισθητά το κόστος αρχικής ανάπτυξης και ανανέωσης. (Παράδειγμα RWD αποτελεί η πλατφόρμα παροχής Online Νομικών Υπηρεσιών που αναπτύξαμε για λογαριασμό της NEW LAW.)
Αντίθετα, το Adaptive Web Design (AWD) χρησιμοποιεί το server για να αναγνωρίσει το είδος της συσκευής και επιλέγει να προβάλλει μόνο το αντίστοιχο πρότυπο μειώνοντας το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας. Αυτό το χαρακτηριστικό από μόνο του, αρκεί για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία του χρήστη. Αν και γενικά ο κανόνας είναι ο σχεδιασμός να γίνει για 6 διαφορετικές κατηγορίες resolution (γεγονός που συνεπάγεται υψηλό κόστος), κάθε επιχείρηση μπορεί να επιλέξει εκείνες τις κατηγορίες που αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία των χρηστών. Με αυτό τον τρόπο το κόστος μπορεί να περιοριστεί, αλλά ίσως οι ανάγκες μια συγκεκριμένης κατηγορίας συσκευών να μην ικανοποιηθούν.
Συμπέρασμα
Κάθε μια από τις δύο προσεγγίσεις έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι καμιά από τις δύο δεν είναι τόσο αποτελεσματική, όσο η απόφαση να σχεδιαστεί ένα αυτόνομο mobile site με το δικό του αυτόνομο “m.” URL. (Αυτή τη λύση επιλέξαμε για την ανάπτυξη του mobile eshop της Maison Marasil).
Όποια επιλογή και να κάνετε για τη δική σας ιστοσελίδα θα πρέπει να βασίζεται σε μια ευρύτερη digital στρατηγική και να εξυπηρετεί τις δικές σας ανάγκες αλλά και τις απαιτήσεις των επισκεπτών ανεξαρτήτως της συσκευής που χρησιμοποιούν.
Αν θέλετε να μάθετε ποια επιλογή ταιριάζει περισσότερο στην επιχείρησή σας επικοινωνήστε μαζί μας.
Σχετικά Άρθρα:
- 28 / 02 / 2018
Την Honest Partners επέλεξε η Caritas Hellas για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση
- 31 / 01 / 2018
- 26 / 10 / 2017
Το Σάββατο 21/10 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του
- 27 / 09 / 2017
Μέσα από την συνεργασία της Honest Partners και του
Comments